Liar Game - recenzia

6. července 2013 v 11:56 | Rukia & Rangiku |  Recenzie
Po dosť dlhom čase sme si konečne pozreli aj nejakú doramu. Kým boli matury, tak sme totiž nemali čas a keď už tak, pozreli sme si radšej nejaký film. Doteraz sme všetko videli len s Kenichim a Tatsuyom, tak sme si povedali, že je konečne čas pozrieť si aj niečo s Erikou a bol to veľmi dobrý ťah. Prinášame vám recenziu na doramu, s ktorou sme boli veľmi spokojné :)

Originál: ライアーゲーム (Raiaa Geemu)
Iné názvy: žiadne
Žáner: dráma, psychologický triler, mysteriózny
Autori: Shinobu Kaitani (manga), Hiroaki Matsuyama, Ayako Taibaku (live action)
Rok: 2005 (manga, stále pokračuje), 2007 (prvá séria), 2009-2010 (druhá séria), 2010 (film), 2012 (špeciál), 2012 (film)
Spracovanie: 14 volumes mangy (Liar Game, stále pokračuje), 11 dielov prvej série (Liar Game Season 1), 9 dielov druhej série (Liar Game Season 2), 1 film (Liar Game: The Final Stage), 1 špeciál (Liar Game: Reborn Special - Fukunaga vs. Yokoya), 1 film (Liar Game: Reborn)
Hudba: soundtrack
Herci: ERIKA TODA ako Nao Kanzaki, SHOTA MATUDA ako Shinichi Akiyama, KOSUKE SUZUKI ako Yuji Fukunaga, YOSHIYUKI MORISHITA ako Yasufumi Shichida, MAKOTO SAKAMOTO ako Wataru Ono, KAZUMA SUZUKI ako Norihiko Yokoya, MICHIKO KICHISE ako Eri Samukukwon, IKKEI WATANABE ako Mitsuo Tanimura, SOKO WADA ako Koichi Eto, MAYUKO IWASA ako Rie Ishida, RINKO KIKUCHI ako Ryo Katsuragi, NOBUO KYO ako Tatsuya Kawai, KIYAMA SHIGEO ako hostiteľ a ďalší

Kanzaki Nao bola vždy veľmi milá, naivná a ako jej ľudia vravievali "idiotsky čestná". A taká je až do teraz. Býva v malom bytíku, občas chodieva pozrieť svojho otca do nemocnice a žije si svojím životom s tým, že z času na čas dá peniaze ľuďom, ktorí ju o to požiadajú s prísľubom, že jej ich určite vrátia alebo sa nechá oklamať aj deťmi zo škôlky. Takýmto spôsobom života by si však mohla žiť šťastne v podstate aj do smrti, keby jej jedného dňa neprišla pozvánka do Liar Game - Hry klamárov.
Toho dňa Nao nájde pred dverami veľkú čiernu debnu, v ktorej je 100 milión yenov, kazeta a čierna obálka. V čiernej obálke je pozvánka do hry s poznámkou, že pustenie kazety sa považuje ako vstup do hry. Lenže Nao si pred otvorením obálky pustí kazetu, čím automaticky prijme výzvu. V tejto hre môže 100 miliónov získať, ale i zostať v dlhu rovnakej hodnoty. To závisí na tom, ako viete klamať.
O niečo neskôr sa prostredníctvom ďalšej obálky Nao dozvedá, že jej protivníkom v tejto hre bude jej bývalý profesor zo strednej školy. To ju poteší a zájde za ním po radu. Ten jej navrhne, aby mu dala svojich 100 miliónov (ktoré si tam zobrala zo sebou :D) a on ich spolu s jeho 100 miliónmi uloží po dobu jedného mesiaca (času 1. kola hry) do banky, aby boli v bezpečí. Nao natešene súhlasí a pokojne sa vracia domov o 100 miliónov ľahšia s dobrým pocitom. Ako prejav vďaky mu na druhý deň nesie koláčiky (vážne :D) a vtedy si vypočuje jeho telefonický rozhovor, kde zistí, že ju jej profesor podviedol a obral o peniaze. Nao uteká domov a tam sa jej obavy potvrdia, keď jej opäť príde čierna obálka, v ktorej stojí, že má dlh 100 miliónov. Cieľom každého hráča je totiž obrať svojho protivníka o jeho peniaze. Hráč, ktorý zoberie peniaze aj protivníkovi získa na konci hry 100 miliónov, hráč, ktorý o peniaze príde, bude mať u spoločnosti hry 100 miliónov dlh.
Nao je zúfalá a snaží sa nájsť pomoc u polície, no tam jej povedia, že to nespadá pod ich kompetencie a nemôžu nič urobiť, no dostane tip na génia podvodníka, ktorého majú prepustiť z väzenia. Nájde si meno Akiyama Shinichi a hneď v deň prepustenia si na neho počká. Shinichi spočiatku nemá záujem jej pomáhať, no ona ho neprestáva sledovať a prinúti ho vypočuť si aspoň jej príbeh. Napokon sa rozhodne jej aj pomôcť, ak mu dá potom polovicu zo svojej výhry - 50 miliónov.
Nao a Shinichi začnú profesora sledovať 24 hodín denne a on sa čoskoro začne v strese zatvárať v dome. Vtedy Shinichi vysloví domnienku, že peniaze nikdy nešli do banky, ale stále sú u profesora v dome. Dni postupne ubiehajú a Nao začína byť nervózna, pretože sa mesiac blíži ku koncu a oni okrem sledovania stále nič nerobia. Shinichi má však plán v hlave už dávno premyslený a nakoniec na poslednú chvíľu peniaze hravo získa.
Profesor je však teraz v dlhu a Nao je príliš dobrá duša, aby ho nechala trpieť, tak mu daruje svojich 50 miliónov, aby pokryla časť jeho dlhu. Vtedy sa svojich peňazí vzdá aj Shinichi so slovami, že chcel polovicu peňazí, čo má aj ona, takže ak ona nemá žiadne... A tak je dlh pokrytý a nikto nič nezískal ani o nič neprišiel. Nao sa teraz cíti šťastne, teda aspoň do chvíle, kým si doma nenájde novú obálku - pozvanie do 2. kola.
Nao sa 2. kola nechce zúčastniť a Shinichi jej navrhne, aby tam nechodila. S tým súhlasí, no keď jej policajný dôstojník, ktorý jej aj pri 1. kole poradil, aby vyhľadala Shinichiho, povie, aby tam šla a na rovinu im povedala, že sa 2. kola nechce zúčastniť, pre tento nápad sa nadchne. Dôstojník ju tam zavezie a keďže je súčasťou organizácie Liar Game, tak ju tam samozrejme nechá napospas osudu a 2. kolu. Medzitým má Shinichi zlý pocit a keď sa vydá k Nao a nenájde ju doma, rýchlo si domyslí, koľko bije.
Nao vstupuje do miestnosti, kde ju prebodávajú pohľady neznámych tvárí ľudí, ktorí boli dostatočne šikovní, aby prešli 1. kolom a vyhrali. Než sa dvere zabuchnú, vstúpi posledný hráč - samotný Shinichi. Keď sa ho Nao spýta, čo tu robí, len odpovie, že to isté by sa mal on pýtať jej.
Druhé kolo začína a s ním aj nekonečný boj s klamstvami, podvádzaním a ľudskou chamtivosťou za pomoci Shinichiho, kde sa Nao snaží presvedčiť ľudí, aby si navzájom verili a všetkých ich zachraňuje. Shinichi a Nao sa chcú dostať až do úplného konca, aby zistili, kto za Liar Game vlastne stojí a prečo túto hru vymyslel. Ako ďaleko zájde naivné dievča v hre klamárov s vierou v ľudí?

Keďže sme už videli toho dosť s Tatsuyom aj Kenichim, chcelo to niečo, kde by sa objavila Erika Toda (Misa Amane z Death Note) a pri nej sme našli túto doramu, ktorá sa naozaj značne líšila od všetkých, ktoré sme doteraz videli. Hádam už len z toho dôvodu, že nešlo o romantiku, ale o prešpecifikované logické pochody a chamtivosť o peniaze (inak oni sa tam o tých miliónoch potom v kolách bavili ako o pár centoch :D šak čo to je 400-500 miliónov hore dole :D).
Dej hlavne zaujal logickými pochodmi, komplikovaným vysvetlením a postavami, kde nemôžete veriť nikomu. Najradšej sme teda mali našu hlavnú dvojicu, ktorí tvorili vážne dobrý tím. Nao bola naivná až nenormálne, skočila na každú somarinu, no i tak ľuďom naďalej až prislepo verila a zachraňovala ich. Po každej svojej výhre rozdala peniaze tým, čo boli v dlhu. Človeku by možno mohla trochu liezť na nervy, ale verte, že kým si to pozriete do konca, Nao dokáže naučiť viere v ľudí aj vás :D Ďalej tu máme nášho milovaného Shinichiho, ktorý mal v podstate plán na všetko. Ale bolo zaujímavé sledovať, ako sa dokázal vysekať aj z najhoršej situácie. Okrem týchto dvoch tu zostával Fukunaga, inak sme v každom kole stretávali nových a nových hráčov, kde si každý užil svoju epizódku a minúty slávy. Obdiv patrí hercom, ktorí zvládli zahrať tie postavy so svojimi päťminutovými záchvatmi rehotov. A ich následnými šokovanými výrazmi :D V kolách sa hráči celkom často delili aj na tímy alebo si vytvárali vlastné skupinky, kde vždy viedli proti sebe tí najšikovnejší. Pri niektorých menej podstatnejších sme mali dojmy, že tými kolami len nejak nenápadne preplávali. Vďaka tomu, že sa tu tak veľa postáv vystriedalo, sme mnohých hercov aj spoznali, ako napríklad Mayuko Iwasu a Nobua Kyoa (Hana Kimi) alebo Rinko Kikuchi (naša obľúbená z Nórskeho dreva :D). Ešte by sme chceli spomenúť, naše milované hlavičky :D Pri každom kole hráčov cez obrazovku sprevádzal hostiteľ hry s takou zvláštnou maskou (vyzeralo to ako tá hlava zo Saw :D). Prvé tri kolá mala jedna hlava, v ostatných bol vždy nový hostiteľ, tak sme sa tešili pri každom kole, že bude nová hlava :D
Celú hudbu tvoril jeden skvelý soundtrack, z ktorého jedna melódia bola použitá aj v openingu. Ending nebol žiadny, ale ani nebol treba. Soundtrack úplne stačil a openingy (každá séria mala jeden + aj film mal, čiže boli 3) boli veľmi pekne spravené, do podobného štýlu a efektne. V prvých dvoch boli len Nao a Shinichi, v openingu vo filme sa ukázali aj ostatné postavy.

Prvá séria Liar Game v sebe zahŕňa 11 dielov, kde prvých desať trvá asi 35-40 minút a posledný diel má vyše dvoch hodín, no jeho väčšiu časť zaberá repete celej doramy. V tejto sérii sa odohrajú prvé tri kolá. Druhá séria má už len 9 dielov, všetky sú rovnakej dĺžky a odohrá sa v nich štvrté a piate kolo, ktoré je semifinále. Film Liar Game: The Final Stage je zakončením série a v ňom sa odohrá celé finále. Autori sa neskôr rozhodli pokračovať a tak vyšiel špeciálny diel Liar Game: Reborn Special - Fukunaga vs. Yokoya, kde ako názov napovedá, sa v hre stretli len Fukunaga s Yokoyom, ktorý bol akousi úvodnou epizódou k filmu Liar Game: Reborn, ten sme však už nevideli, pretože sa v ňom už vôbec neobjavila Nao a v podstate jej miesto zabrala nejaká iná ženská postava (a my to bez Nao-chan odmietame :D). Pozreli sme si však tri krátke epizódy zvané Liar Game Zero, kde máme verziu Nao, verziu Shinichiho a verziu Yokoyi, všetkých spred 7 rokov. Ale bolo zvláštne, že pomenili hercov. Potom sme ešte našli epizódu zvanú Liar Game X, lenže tá obsahovala len asi dvojminútovú novú scénku a zvyšných desať minút bol úvod filmu Final Stage.
Takže ako ste už pochopili z našich predchádzajúcich viet, my sme touto doramou boli nadšené a sme rady, že ste sa k nej dostali, a vrelo vám ju odporúčame :)

Nao Kanzaki
- mladé 18-ročné dievča, ktoré je veľmi dobrotivé, ale naivné. Jej otec je v nemocnici a ona ho často navštevuje, inak žije sama. Potom, čo sa dostane do hry Liar Game, svoju povahu nemení, naďalej verí ľuďom, i keď ju toľko krát zradia. Čoskoro začne dodávať svojim spoluhráčom i protivníkom nádej a vieru a vždy ich zachráni

Shinichi Akiyama
- 26-ročný muž, ktorého prepustia z väzenia a krátko po tom pomôže Nao pri prvom kole. Jeho otec umrel krátko po jeho narodení a tak sa o neho matka starala sama a vtĺkala mu do hlavy lásku a dobrotu. Shinichi odišiel študovať psychológiu, no jeho matka čoskoro ochorela. Keď podpísala zmluvu s istou spoločnosťou, nechala sa oklamať a skončila v dlhu. Potom spáchala samovraždu, aby mohol jej syn doštudovať a nemusel trpieť jej dlhom. Shinichi doštudoval a následne svoje poznatky využil na to, aby danú spoločnosť potopil za čo skončil vo väzení. Nao sa rozhodne pomôcť, pretože mu svojou nevinnosťou a láskavosťou pripomína jeho matku a tak ju stále chráni. V hre väčšinou postáva bokom a v podstate sa do ničoho nezapája, no je to génius a vždy má pripravený plán, ktorý na konci celkom zvrtne hru

Yuji Fukunaga
- objaví sa v druhom kole a spolu so Shinichim a Nao pretrvá až do konca. Do hry sa zapojil pre peniaze a svoju chamtivosť. Často sa pripája do tímu Shinichiho a Nao, no často ich aj zradí a oklame. Fukunaga v podstate vždy stojí na tej strane, ktorá je preňho výhodnejšia, ale má aj svoj mozog, ktorý vie veľmi dobre použiť. Napokon sa však vždy vráti k Nao a jej tímu (pretože vždy vyhrajú :D)

Norihiko Yokoya
- objaví sa v treťom kole a zhodou okolností patril k spoločnosti, ktorú Shinichi potopil, pretože oklamali jeho matku, ktorá potom spáchala samovraždu. Yokoya je zlomyseľný, vypočítavý a veľmi inteligentný. Kým Shinichi vedie jeden tím, Yokoya si rýchlo skoordinuje druhý

Ryo Katsuragi
- objaví sa v semifinále, kde si proti Shinichimu a Nao hneď vytvorí svoj tím založený na peniazoch a útlaku. Katsuragi bola Shinichiho spolužiačka na univerzite a vždy bola tá druhá, pretože číslo jeden bol Shinichi, až kým ho jeden raz neprekonala. Zaumieni si, že i v tejto hre zvíťazí a zároveň, aby Nao ako jediná zostala v dlhu, pretože jej lezie na nervy a zároveň chce vidieť Shinichiho trpieť. Má unikátnu schopnosť pochopiť ľudské mysle, no verí, že jediným spôsobom ako si ľudí podmaniť je útlak a peniaze

Mitsuo Tanimura
- policajný dôstojník, ktorý patrí k organizácii Liar Game. Práve on dal Nao tip na Shinichiho, pretože vedel, že jej pomôže a oni ho chceli v hre. Počas celej hry sleduje jej priebeh cez obrazovky. O Nao i Shinichim celkom často pochybuje a vždy ho šokuje ako všetko dokážu zvládnuť

Eri Samukukwon
- koordinátorka hry Liar Game. Vždy ich do hier uvádza a zavedie, poprípade v hlasovacích hrách vydeľuje lístky, či nosí obálky a podobne. Keď sa v priebehu hry nenachádza, sleduje ju spolu s Tanimurom na niekoľkých obrazovkách. Hoci do hry nijako nezasahuje, Naoin súcit a láska sa jej dotkne a túži, aby Nao vyhrala, pretože by tak svojmu otcovi ukázala, že existujú na svete aj čestní ľudia

SEASON 1 OPENING

SEASON 2 OPENING

THE FINAL STAGE OPENING