NANA - recenzia

3. května 2013 v 12:06 | Rukia |  Recenzie
A konečne som dorazila ďalšiu recenziu, s ktorou som sa natrápila celé hodiny. Ani nie tak jej písaním, ale robením tých obrázkov do postáv. Skoro ma trtlo :D Ale už som hotová a spokojná :D Je to ďalšie anime, ktoré je určené skôr pre ženské publikum a predpokladám, že väčšina z vás ho bude aj tak poznať :) Ale šak nenapíš si recenziu, keď môžeš :D

Originál: ナナ (Nana)
Iné názvy: -
Žáner: dráma, romantický, josei, hudobný, komédia, tragédia, zo života
Autori: Ai Yazawa (manga), Morio Asaka (anime), Kentaro Otani (live action)
Rok: 2000 (manga, pozastavená), 2006-2007 (anime), 2005, 2006 (live action filmy)
Spracovanie: 21 volumes mangy, 47 dielov anime, 2 live action filmy
Hudba: 3 openingy, 4 endingy, live action endingy a soundtrack
Dabléri postáv v origináli: ROMI PAKU ako Nana Osaki, KAORI ako Nana Komatsu (Hachi), TOMOKAZU SEKI ako Nobuo Terashima, AKIRA ISHIDA ako Shinichi Okazaki, YOSHIHISA KAWAHARA ako Yasushi Takagi, HIDENOBU KIUCHI ako Ren Honjo, AYA HIRANO ako Layla Serizawa, TOSHIYUKI MIDORIKAWA ako Takumi Ichinose, ANRI KATSU ako Naoki Fujieda, NORIO WAKAMOTO ako Gou Kanemoto, FUMIHIKO TACHIKI ako Ginpei Shiroboshi, MIKA KANAI ako Mai Tsuzuki (Misato Uehara), TAKAKO HONDA ako Junko Saotome, JUNICHI SUWABE ako Kyosuke Takakura, HIROKI TAKAHASHI ako Shoji Endo, MEGUMI KOJIMA ako Sachiko Kawamura, HIDEYUKI TANAKA ako Takashi Asano a ďalší
Herci z live action: MIKA NAKASHIMA ako Nana Osaki, AOI MIYAZAKI a neskôr YUI ICHIKAWA ako Nana Komatsu (Hachi), HIROKI NARIMIYA ako Nobuo Terashima, KENICHI MATSUYAMA a neskôr KANATA HONGO ako Shinichi Okazaki, RYUHEI MATSUDA a neskôr NOBUO KYOU ako Ren Honjo, YUNA ITO ako Layla Serizawa, TOMOMI MARUYAMA ako Yasushi Takagi, TETSUJI TAMYAMA ako Takumi Ichinose, SAEKO ako Sachiko Kawamura, MOMOSUKE MIZUTANI ako Naoki Fujieda, ANNA NOSE ako Junko Saotome, TAKEHISA TAKAYAMA ako Kyosuke Takakura, YUUTA HIRAOKA ako Shoji Endo a ďalší

Keď sa jedného chladného dňa rýchlovlak smerujúci do Tokia zastavil kvôli snehovej kalamite, nikto by si nepomyslel, že práve toto meškanie spojí do priateľstva dve mladé ženy. Obe sa sťahujú do Tokia, obe majú dvadsať rokov, a obe sa volajú Nana.

Nana Komatsu je dievča žijúce nenáročným životom a jej jediným problémom sú v podstate muži, pretože hľadá nejakú svoju osudovú lásku. Keď začne chodiť so Shoujim, chlapcom, ktorého spozná vďaka kamarátke Jun, konečne má pocit, že je šťastná. Teda aspoň do chvíle, kedy sa Shouji nerozhodne ísť na vysokú do Tokia. Nana je však odhodlaná nevzdať sa svojej lásky tak ľahko a tak čoskoro po Shoujiho odchode, si aj ona zbalí kufre, rodine nechá list na rozlúčku a sama sa vydáva do veľkého mesta bez toho, že by sa aspoň zamyslela, či tam dokáže prežiť.
Nana Osaki žila zase niekde na opačnom konci, kde vyrástla v chudobných podmienkach a bez rodičov. Jej mlčanlivá a chladná povaha jej veľmi nepomáha v nájdení si priateľov, ale i tak si nájde svoju partiu, s ktorou založia punkovú skupinu, v ktorej je Nana speváčkou. Skupina Black Stones (skrátene Blast) sa im rozpadne po tom, čo ich gitarista a Nanin priateľ Ren odíde a pridá sa k inej skupine. Nana si je vedomá toho, že žialiť nemá zmysel a keďže svoju budúcnosť vidí na hudobnom javisku, rozhodne sa svoj život zmeniť a vydá sa do Tokia.
V tomto bode sa vraciame späť k meškajúcemu vlaku a dvom Nanám, ktoré si začnú rozumieť. Po tom, čo vlak konečne dorazí do Tokia, jedna Nana odíde za priateľom Shoujim, ktorý ju čaká na stanici a druhá Nana zmizne. To by bol koniec sotva začatého priateľstva, no osud zrejme chcel, aby sa zblížili, inak by ich nezviedol k sebe aj po druhý krát. To na seba narazia, keď si obe začnú v realitkách hľadať byt a zhodou okolností sa im zapáči ten istý. Ani jedna sa ho nechce vzdať, až kým nesúhlasia a návrhom, že by mohli bývať spoločne a tak dokonca platiť len polovicu nájmu. Týmto sa začína spoločný život a osud jednej Nany, ktorá je veselá, bláznivá a nevinná ako malé šteniatko, hľadajúca svoju lásku, a druhej Nany, ktorá bola vždy uzavretá a mlčanlivá, túžiaca po najlepšej priateľke.

NANA bola pre mňa prvé "realistické" anime, teda také, v ktorom sa neobjavovali žiadni shinigami, alchymisti, exorcisti, čarodejníci, zápisníky smrti a iné nevysvetliteľné úkazy. Mňa ani tento josei žáner (pre staršie ženy) veľmi neberie, ale predsa len, keď som si cez Animax vzhliadla prvý diel, celkom ma to zaujalo. Teda hlavne som bola zvedavá na príbeh Nany Osaki a tak nejak vďaka tomu som to začala pozerávať pravidelne. Anime sa v podstate zameriava na bežný život, romantiku a hudbu (keďže je to aj príbeh dvoch hudobných skupín).
No a keďže hudba bola dosť dôležitá, autori si na nej dali záležať a páčili sa mi aj openingy a endingy (tiež jeden z dôvodov, prečo som to začala pozerať). Po grafickej stránke je NANA výnimočná tým, že je pomerne realistická. (Čiže tu nenájdete modré, zelené a ružové vlasy ako v iných anime :D)
NANA predstavuje problémy života, s ktorými sa (hlavne mladí) ľudia stretávajú každý deň - chcete sa osamostatniť, musíte si nájsť prácu, musíte si nájsť bývanie, z práce vás vykopnú, chalan vás podvádza, bum, a idete odznova. V láske je NANA síce menej realistická, ale asi o to viac dôveryhodná.
Na motívy mangy a anime vznikli aj dva live action filmy, s ktorými som bola značne spokojná, akurát mi vadilo, že v druhom filme hercov povymieňali. (Trebárs Nana zostala rovnaká, Hachi zmenili a tá z prvého filmu sa mi viac páčila, to isté Ren... asi jediný Shin sa mi viac páčil v druhom filme ako v prvom.)
Jedno veľké mínus predstavuje koniec anime. Ako sorry, ale taký jeblý koniec vidí človek ozaj málokedy, prepáčte za výraz xD Keby to bol len koniec, že si ho domysleli autori anime, tak v pohode, ale hento spraviť, šak to ani koniec nebol :D Úplne od veci useknuté, že človek ani nepochopil, že ž má byť akože koniec a tristo vecí neobjasnených. Pritom by som si to vedela predstaviť úplne inak. Chápem, že manga pokračuje, ale to nie je dôvod na useknutý koniec. Vážne, nie je ani upravený, domyslený alebo otvorený. Proste je totálne uťatý. Už ten skapíňajúci strom v Romeo x Juliet mi menej pokazil celkový dojem ako toto. Ale ak sa cez ten koniec teda prenesiem, vidím všetky vyššie uvedené pozitíva, takže je len na vás, či máte takýto žáner radi :)

Nana Komatsu (Hachi)
- mladá slečna, ktorá pochádza z pomerne bohatej rodiny. Do Tokia sa presťahuje za svojím priateľom Shoujim a pokúša sa nájsť si prácu a byt. Svojím správaním pripomína psíka a tak jej druhá Nana vymyslí prezývku Hachi. Hachi s každým dobre vychádza a rýchlo si ju obľúbia aj členovia Naninej skupiny

Nana Osaki
- debutujúca punková speváčka. Je súčasťou skupiny Blast, no po Renovom odchode sa skupina rozpadne. Keď sa Nana neskôr vydá do Tokia, pretože chce spievať, čoskoro za ňou prídu zvyšní dvaja členovia skupiny, nájdu si nového basgitaristu a Blast opäť dajú dohromady. Renovu skupinu Trapnest vidí ako svojho rivala. Nana si Hachi veľmi obľúbi a stane sa jej prvou ozajstnou kamarátkou, preto na nej Nana začne veľmi lipnúť

Nobuo Terashima
- gitarista skupiny Blast. Ako prvý sa začal rozprávať s nepriateľsky pôsobiacou Nanou, keď ešte chodili na strednú školu. Obaja zdieľali lásku k punkovej hudbe. Nobu pochádza z bohatej rodiny, ale oni a ich ciele ho nezaujímajú, pretože chce byť hudobníkom. Nobu je tiež prvý, kto nasleduje Nanu do Tokia a chce, aby sa opäť dali dohromady. Neskôr sa mu začne páčiť Hachi

Yasushi Takagi
- bubeník skupiny Blast. Zo všetkých jej členov je najstarší a najskúsenejší. Preto vybavuje aj všetky oficiálne veci ohľadom skupiny. Okrem toho pracuje ako právnik. Pre celú skupinu a najmä pre Nanu je v najťažších chvíľach oporou. S Renom sa poznal od mala, na strednej škole chodil s Laylou a žiarlil na Takumiho. Yasuova najobľúbenejšia značka cigariet je Black Stones, podľa ktorej vznikol aj názov skupiny

Ren Honjo
- Nanin priateľ, bývalý basgitarista skupiny Blast a terajší gitarista skupiny Trapnest. S Nanou sú si veľmi podobní a hoci teraz patrí k inej skupine, stále ju miluje aj po dvoch rokoch odlúčenia. Na krku stále nosí zámok, ktorý mu kedysi dala

Shinichi Okazaki
- chlapec, ktorý v Blast nahradí Renovo miesto. Má len 15 rokov, utiekol z domu a prespáva u starších žien. O svojej minulosti veľa nehovorí, ale je zlatý a v podstate každého miláčik. V Hachi vidí niečo ako náhradnú matku. Za peniaze začne spávať s Laylou a vytvorí sa medzi nimi isté puto

Takumi Ichinose
- basgitarista skupiny Trapnest. Vybavuje všetky oficiálne veci ohľadom skupiny a berie na seba väčšinu práce. Považovaný je za prelietavého sukničkára. Od detstva sa pozná s Laylou a vždy sa o ňu staral. Takumi sa vždy páčil Hachi a vďaka Nane a Renovi sa títo dvaja spoznajú aj osobne

Layla Serizawa
- speváčka skupiny Trapnest. Je polovičná Američanka a polovičná Japonka. Jej meno sa často píše ako Reira, hoci sa volá Layla (podľa piesne Erica Claptona). Layla si kúpi Shina, aby s ňou spával a zamiluje sa do neho, zároveň však miluje aj Takumiho, ktorý ju berie len ako svoju mladšiu sestru

PRVÝ OPENING & ENDING

Viac o NANE nájdete tu.