Parade - recenzia

17. března 2013 v 11:08 | Rukia & Rangiku |  Recenzie
Ako prvé vám možno do očí udrie táto pekná prrofilovka, tak odkliknete celý článok, prečítate si našu recenziu a zistíte, že zdanie klame. Áno, vravíme o filme, na ktorý sme videli len trailer, ale nejako sme si zabudli pozrieť, o čom by to vôbec malo byť, a napokon sme pochopili, že o ničom :D Len o pár trafených ľuďoch :D Ale tak povedali sme si, že by to chcelo nejakú recenziu aj trochu negatívnejšieho charakteru :D Ale v žiadnom prípade vás nechceme odrádzať od pozerania tohto filmu, názor si musíte utvoriť sami :D

Originál: パレード (Paredo)
Iné názvy: žiadne
Žáner: dráma, mysteriózny
Autori: Shuichi Yoshida (novela), Isao Yukisada (film)
Rok: 2002 (novela), 2010 (film)
Spracovanie: 1 novela, 1 film
Hudba: soundtrack
Herci: KENTO HAYASHI ako Satoru Kokubo, KARINA ako Mirai Soma, TATSUYA FUJIWARA ako Naoki Ihara, SHIHORI KANJIYA ako Kotomi Okochi, KEISUKE KOIDE ako Ryosuke Sugimoto, TERUNOSUKE TAKEZAI ako Tomohiko Maruyama, MAHO NONAMI ako Misaki, YURI NAKAMURA ako Kiwako Matsuzono a ďalší

Príbeh rozpráva o životoch štyroch mladých ľudí, ktorí bývajú v malom byte s dvoma spálňami, obývacou izbou a kuchyňou na predmestí Tokia. Ryosuke Sugimoto, 21-ročný študent tretieho ročníka ekonomickej univerzity, Kotomi Okochi, nezamestnaná 23-ročná herečka, Mirai Soma, 24-ročná ilustrátorka a Naoki Ihara, 28-ročný zamestnanec v spoločnosti na distribúciu filmov. Títo štyria spoločne žijú v tomto bytíku, ale napriek tomu, že sa vidia každý deň, vedia o sebe navzájom len veľmi málo. Aj to má za následok, že keď sa v ich byte objaví 18-ročný chlapec menom Satoru Kokubo, ktorý sa živí prostitúciou, nikto z nich si ani neuvedomí, že je to úplne neznámy človek. Po počiatočnom šoku, spoločne zistia, že ho sem v noci priviedla opitá Mirai, ktorá si na to vôbec nespomína a Satoru s nimi napokon zostáva bývať, pretože sám nemá strechu nad hlavou. Spolubývajúci inak nemajú medzi sebou žiadny romantický vzťah, ale môžeme medzi nimi vidieť jemné narážky náklonnosti a priateľstva. Nakoniec však zistia, že ani jeden z nich toho druhého vlastne nepozná.

A tak sme pozreli ďalší film s Tatsuyom, ale tu nehral hlavného hrdinu. Teda vlastne tu sa absolútne nedalo povedať, kto bol hlavný hrdina. Tento film skončil na našom zozname akýmsi zvláštnym spôsobom. Ako jediný sme si naň vôbec neprečítali recenziu ani si nezisťovali, o čom má vlastne byť. A tak to aj dopadlo :D
Popravde sa v tomto filme absolútne nič neodohralo a nemal ani žiadnu pointu. Teda aspoň my sme ju nepostrehli. Dej sa v podstate stále točil len okolo týchto piatich ľudí a ich životov. Zo začiatku bol film viac upriamený na Ryosukeho a Koto, neskôr sa však viac objavovali Mirai a Naoki. Mužská prostitútka to tam celkom oživila a aj medzi nich zapadla, pretože bol rovnako drbnutý ako oni :D Každý z nich tam bol divný a nakoniec ten, kto sa nám zdal jediný normálny sa ukázal ako ten najdivnejší. Ale boli tam isté scénky, na ktorých sme sa aj zasmiali :D Do pozadia z času na čas hrala jedna melódia, ktorá bola jedinou zvukovou stopou, akú tento film obsahoval. Celkovo to bol dosť zvláštny film, zvláštne podaný a pôsobil dosť depresívne. Natočený bol podľa novely, ktorá možnože toho vysvetlila viac, ktovie. Ale to sa my už nikdy nedozvieme. Toto je samozrejme len náš názor a nebudeme vám vravieť, či si to pozrieť máte alebo nie. Myslíme si však, že keď si ho nepozriete, tak o nejaký veľký kultúrny zážitok neprídete. Ale zato musíme povedať, že nám to určite dalo niečo do života. Len ešte nevieme, čo :D

Satoru Kokubo
- 18-ročný chlapec, ktorý sa objaví v byte štyroch spolubývajúcich. Živí sa prostitúciou a keď nemá kde spať, noc trávi v malom areáli na starom kolotoči. Všetkých štyroch ľudí si obľúbi

Mirai Soma
- 24-ročná ilustrátorka, ktorá pracuje aj ako predavačka. Keď sa štvorica snaží prísť na to, ako sa u nich Satoru objavil, vysvitne, že ho sem priviedla Mirai, ktorá si na to ráno už nespomína. Satorua prichýlila, pretože jej ho prišlo ľúto. Kedysi ušla z domu po tom, čo jej otec znásilňoval jej matku. V izbe má kazetu, ktorú po nociach pozeráva a je pre ňu dôležitá

Naoki Ihara
- 28-ročný zamestnanec v spoločnosti na distribúciu filmov. Po večeroch si občas chodieva zabehať. Pár krát sa stretne so svojou expriateľkou, ktorá si má brať iného. Satorua sprvu trochu podozrieva a dokonca ho sleduje, napokon sa však celkom spriatelia

Kotomi Okochi
- 23-ročná nezamestnaná herečka, ktorá celé dni trávi tým, že pozerá televízor a trhá si obočie. Stretáva s hercom, ktorého sleduje každý deň v televízii. Hoci jej každý hovorí, že tento vzťah nemá budúcnosť, i naďalej v tom pokračuje

Ryosuke Sugimoto
- 21-ročný študent tretieho ročníka ekonomickej univerzity. Ráno s Koto obvykle pozeráva televízor. Po večeroch sa stretáva s priateľkou svojho kamaráta

TRAILER