Kuroshitsuji - recenzia

7. prosince 2012 v 15:13 | Rukia |  Recenzie
Je piatok a máme tu ďalšiu recenziu :D Tentoraz sa mi podarila napísať na Kuroshitsuji, na to som teda mala pekné nervy :D Lebo som to musela prepisovať. A niekoľko krát :D Aj tak s tým nie som úplne spokojná, ale už vám to sem hádžem, inak nikdy nič nedopíšem :D Takže k tomu toľko, že to anime milujem, dokonca som prečítala prvé štyri volume aj s mangy, ale ďalej sa mi už nechcelo :D Ja radšej anime pozerám, ale keďže väčšina z nich je ukončená priskoro, občas sa treba pozrieť aj na mangu. Len obvykle sa mi to potom už nechce :D No nič, ináč, nevedela som, aké video sem mám dať, keďže openingy aj endingy sú na YT porušené a aj tak budú pesničky v rozcestníku (chystám sa do tohoto anime pustiť už čo najskôr xD), tak som sem hodila aspoň pre zatiaľ nejaký (dajme tomu schopný :D lepší nebol :D) fan trailer. Nie je najdokonalejší, ale sa mi páči, čo tam hovoria, dokonca tam spomenuli presne tie dva výroky, čo mám v recenzii xD No takže asi toľko, dúfam, že sa vám tá recenzia bude páčiť :D

Originál: 黒執事 (Kuroshitsuji)
Iné názvy: Black Butler
Žáner: akčný, komédia, dráma, nadprirodzený, shounen, fantázijný, historický, démoni
Autori: Yana Toboso (manga), Shinohara Toshiya (anime)
Rok: 2006 (manga, stále pokračuje), 2008-2011 (anime)
Spracovanie: 14 volumes mangy (stále pokračuje), 24 dielov prvej série (Kuroshitsuji), 12 dielov druhej série (Kuroshitsuji II), 1 OVA k prvej sérii (Kuroshitsuji: His Butler, Performer), 6 OVA k druhej sérii (Ciel in Wonderland part 1, Welcome to the Phantomhive's, The Making of Kuroshitsuji II, Ciel in Wonderland part 2, The Tale of Will the Shinigami, Spider's Intention)
Hudba: SID - Monochrome no Kiss (opening prvej série), Becca - I'm alive (prvý ending prvej série), Kalafina - Lacrimosa (druhý ending prvej série), The Gazette - Shiver (opening druhej série), Yuuya Matsushita - Bird (prvý ending druhej série), Kalafina - Kagayaku Sora no Shijima ni wa (druhý ending druhej série), Kuroshitsuji Character Song, Kuroshitsuji II Character Song, Kuroshitsuji Original Soundtrack
Dabléri postáv v origináli: MAAYA SAKAMOTO ako Ciel Phantomhive, DAISUKE ONO ako Sebastian Michaelis, JUN FUKUYAMA ako Grell Sutcliffe, JUNICHI SUWABE ako Undertaker, NORIAKI SUGIYAMA ako William T. Spears, NANA MIZUKI ako Alois Trancy, TAKAHIRO SAKURAI ako Claude Faustus, ROMI PAKU ako Angelina Durless (Madame Red), YUKARI TAMURA ako Elizabeth Middleford, KOJI YUSA ako Lau, SAYURI YAHAGI ako Lan Mao, SHINNOSUKE TACHIBANA ako princ Soma Asman Kadar, HIROKI YASUMOTO ako Agni, AYA HIRANO ako Hannah Anafeloz, YUKI KAJI ako Finnian, EMIRI KATOU ako Maylene, HIROKI TOUCHI ako Bardroy, SHUNJI FUJIMURA ako Tanaka, TAKAFUMI YAMAGUCHI ako Pluto, AKIKO YAJIMA ako Angela Blair, SATOSHI HINO ako Ash Landers, AYAKO KAWASUMI ako kráľovná Viktória a ďalší

"Keď už sa človek vyhne svojmu osudu, je preňho nemožné prejsť bránami neba."
"Privolal by ťa niekto, kto verí v Boha?"

Náš príbeh sa odohráva v Británii, asi v polovici 19. storočia. Hlavnou postavou je Ciel Phantomhive, dvanásťročný gróf a potomok uznávanej rodiny Phantomhive. Narodil sa ako šťastné a veselé dieťa, ktoré rodina milovala a nič mu nechýbalo. Nič však nie je večné a jeho radosť trvala len do jeho deviatych narodenín. V ten deň jeho rodičov niekto zavraždil, sídlo Phantomhive vypálili a jeho odvliekli kdesi do podsvetia, kde ho mučili. Na hranici života a smrti uzavrel zmluvu s démonom. Za to, že mu pomôže nájsť a zabiť vrahov jeho rodičov, mu dá svoju dušu. A kým sa tak stane, musí démon slúžiť Cielovi.

Dej sa začína o tri roky neskôr, keď je Ciel už hlavou rodu Phantomhive a tiež vedúcim továrne na výrobu hračiek Funtom Company. Na panstve mu robia spoločnosť jeho verní zamestnanci - záhradník Finnian, chyžná Maylene, kuchár Bardroy a správca Tanaka. Tieto štyri dušičky sú možno veľmi milé, ale zároveň sú to chodiace katastrofy. A i napriek tomu sa panstvo Phantomhive môže pýšiť svojou krásou, majestátnosťou a dokonalosťou. Na tom má už zásluhu Cielov komorník - Sebastian Michaelis. Sebastian je očarujúci, inteligentný, silný a šikovný. Perfektný kuchár, geniálny učiteľ. A najmä Cielov ochranca, pričom mu nerobí problém spacifikovať aj armádu ozbrojených mafiánov. Mohli by sme ho nazvať dokonalým človekom. Teda - keby človekom samozrejme bol.
Sebastian je démon, s ktorým Ciel uzavrel dohodu. Než sa mu podarí splniť svoju úlohu a pochutnať si na chlapcovej duši, spoločne prešetrujú a zbavujú sa niektorých organizácií a rôznych gangov alebo vyšetrujú záhadné vraždy. Tieto úlohy Ciel plní v záujme kráľovnej Viktórie, ktorej je jeho rodina oddaná už niekoľko generácií. Za to si vyslúžil označenie "kráľovnin strážny pes". A Scotland Yard nie je práve nadšený z toho, že sa im do prípadov montuje jedno drzé decko.
Ciel a Sebastian tiež riešia prípady známe z anglickej histórie, ako napríklad Jack Rozparovač či pes baskervillský. Zároveň spoznávame pár ďalších postáv, ako napríklad Cielovu tetu Madame Red a jej komorníka Grella, snúbenicu Lizzie, hrobára Undertakera alebo Číňana Laua.
Spočiatku medzi dielmi nevidíme veľkú spojitosť, no potom zistíte, že úhlavného nepriateľa sme už videli. V Kuroshitsuji sú hodnoty dobra a zla prevrátené a osoby, ktoré sa nám spočiatku zdajú milé a nevinné, sú tie najzradnejšie. A dočká sa Sebastianova a Cielova dohoda svojho naplnenia?

"Raz stratené sa už nikdy nenavráti."

Že budem na Kuroshitsuji závislá som vedela už dávno predtým, ako som to začala pozerať. A nemýlila som sa. Hoci vzhľadom na to, ako milujem historické žánre a démonov, sa to dalo čakať. Kuroshitsuji toto spojilo dokonale. S postavami oplývajúcimi úžasnými povahami a príbehmi. (Nebudem to moc rozpisovať, keďže by to bolo nad väčšinou postáv len vzdychanie (hlavne nad Sebastianom :D).) Naviac prevažujú mužské postavy s bishíkovským vzhľadom, čo uspokojí hlavne dievčatá, no a tiež aj yaoistky :D
Dobre, vráťme sa k vážnosti. Na to nadväzuje úžasný soundtrack, ktorý pokladám za jeden z najlepších, keďže orchestrálnu hudbu tohto žánru môžem. Každý má samozrejme svoj vkus, ale toto stojí aspoň za vypočutie. S openingami a endingami som bola nadmieru spokojná, keďže mali všetky skvelú hudbu i spracovanie. Obvykle mám však vždy aspoň k jednému z nich výhrady, tu to bola pieseň I'm alive, ktorá je síce skvelá, ale do tohto žánru sa mi veľmi nehodila, a potom to je pieseň Bird, ktorá nebola zlá, ale skrátka ma trochu nudila.
Nech sa však stále nerozplývam, je tu jedna vec, ktorú by som skritizovala. Tou je humor. Ja mám rada vtipné scény, o to pokoj. A pri Kuroshitsuji som sa často nasmiala a bolo tam veľa veselých scén, ktoré ma neuveriteľne bavili. Ale stalo sa aj, že sa to ctenému autorstvu vymklo z rúk, to sa najviac prejavilo pri častiach, kde varili kari. To som už bola zmätená a nebola som si istá, čo s tým. To bola však jedna jediná chybička, ktorá mi prekážala. Inú som nenašla.
Kuroshitsuji rozpráva príbeh chlapca, ktorý všetko stratil a zostala mu už len nenávisť. Vďaka tomu vás do seba vtiahne dramatickým dejom, temným zátiším a smutnými osudmi postáv.

O niečo náročnejšie tu máme spracovanie. Kuroshitsuji tvorí dve série. Hoci na konci tej prvej by ste to možno nečakali, ale autori nás prekvapili pokračovaním v podobe druhej série. Tam sa k deju pripojí mladý pán číslo 2, Alois Trancy so svojím démoním komorníkom Claudeom Faustusom. Som za druhú sériu rada, i keď ma trochu položil koniec, ale treba brať do úvahy, že to autori museli nejako utnúť, keďže manga ešte pokračuje. Okrem toho má Kuroshitsuji mnoho OVA-čiek. K prvej sérii patrí His Butler, Performer, kde je naša milá skupinka hrdinov nútená hrať predstavenie Hamleta. K druhej ich máme viac, konkrétne sú to Ciel in Wonderland, ktorá je na dve časti a rozpráva klasický príbeh, kde hlavnou hrdinkou namiesto Alicy Ciel. V Welcome to the Phantomhive's vidíte všetko z pohľadu dámy, ktorá prichádza na návštevu do sídla Phantomhive (inak kľudne si potom predstavte, že ste ona :D bolo fajn zatancovať si so Sebastianom :D). V The Making of Kuroshitsuji II vidíme postavy ako hercov, a je to taký komický "film o filme". The Tale of Will the Shinigami nás zase zavedie do minulosti, kde sa stretávame s Grellom a jeho kolegom Willom ako mladými shinigami, ktorí podstupujú skúšku. Spider's Intention sa zase odohráva na panstve u Trancyovcov, kde uvidíte Aloisa, Clauda i zvyšok jeho verných sluhov. Ja som s týmito OVA-čkami bola velice spokojná, keďže nie každé anime ich má a tieto ozaj stáli za to :) Ďalej vás už nebudem zdržovať, aby ste si to čo najskôr mohli pozrieť ;)

Ciel Phantomhive
- dvanásťročný gróf, hlava rodiny Phantomhive a "kráľovnin strážny pes". Je chladný, sarkastický a nikdy sa neusmieva. Ale vždy to tak nebývalo, poznačila ho jeho krutá minulosť. Teraz sa Ciel pokúša pomstiť svojich rodičov a svoju nenávisť k vrahom si hodlá ponechať až do konca. V pravom oku má pečať kontraktu

Sebastian Michaelis
- démon, ktorého so Cielom spája kontrakt. Jej pečať má na chrbte ľavej ruky. Dušu chlapca si starostlivo stráži, aby si po vyplnení zmluvy na nej mohol pochutnať. Svojmu pánovi je nadovšetko verný, oddaný a ako démon dokáže prakticky čokoľvek. Často používa svoju obľúbenú vetu "Watashi wa akuma de shitsuji desu kara", čo znamená "Predsa len som pekelný komorník", no je slovnou hračkou, pretože pri inom napísaní sa dá preložiť ako "Som démon a komorník"

Grell Sutcliffe
- shinigami, ktorý má za kosu smrti motorovú pílu. Je bláznivý, nebezpečný a miluje Sebastiana. Prvý krát sa objaví ako nešikovný komorník Madame Red

Undertaker