Skip Beat! - recenzia

4. srpna 2012 v 11:04 | Rukia & Rangiku |  Recenzie
Túto doramu sme stihli pozrieť ešte pred tým ako Rukia odišla na dovolenku, no k recenzii sme sa dostali až teraz. Inak túto doramu sme videli u Noe a veľmi nás zaujala, tak sme si ju pozreli a stálo to za to :) Takže prvý krát sme si nevyberali doramu podľa hercov, ktorých poznáme. Zato sme hneď zaregistrovali kórejských spevákov Donghaeho a Siwona zo skupiny Super Junior. Túto doramu sme tiež ako jedinú nevolali menom, stále sme tomu hovorili, že ideme pozerať Donghaeho :D Potom sme ani nevedeli poriadne ako sa volá :D

Originál: 華麗的挑戰 (Hua Li De Tiao Zhan)
Iné názvy: Extravagant Challenge, Glamorous Challenge
Žáner: romantický, komédia
Autori: Nakamura Yoshiki (manga), Kiyoko Sayama (anime), Jerry Feng (seriál)
Rok: 2002 (manga, stále pokračuje), 2008-2009 (anime), 2011-2012 (seriál)
Krajina: Taiwan
Spracovanie: 30 volumes mangy (stále pokračuje), 25 dielov anime, 15 dielov seriálu
Hudba: Super Junior-M - S.O.L.O. (opening), Lee Dong Hae & Henry Lau - That's Love (ending), A-Lin - Wait For You, Zhou Mi - Don't Keep On Remembering, Mify (Roomie) - Future, BaeBae (Roomie) - Don't Have Too Many Reasons For Loving You, Roomie - A Little Bit Drunk, Xin - Hold Hands
Herci: IVY CHEN ako Gong Xi, CHOI SI WON ako Dun He Lian, LEE DONG HAE ako Bu Puo Shang, BIANCA BAI ako Jiang Nan Qin, JIN QIN ako Du Jin, ADA PAN ako Yuan Yang, ALLEN CHAO ako Luo Li, FRANCES WU ako Maria, BU XUE LIANG ako Shen De Yuan, LI YI JIN ako Liu Li Er, ZHANG BEN YU ako Xu Yong Chun, CINDY SONG ako Guang Mei Lin, KE SHU QIN ako Qing Jie, CHERRY HSIA ako Yi Mei, KE YU LUN ako režisér Xin Yuan, ZHANG SHAO HUAI ako režisér Xu Fang, LUO BEI AN ako režisér Hei Long, CHEN BO ZHEN ako majiteľ Bu Dao Ong, GE LEI ako majiteľka Bu Dao Ong, ANGUS CHANG ako Fei Li Hua, CAI YI ZHEN ako Wan Zi a ďalší

Gong Xi je dievča, ktoré tvrdo pracuje v troch prácach denne len aby mohla platiť svoj drahý veľký byt, pričom nemá ani chvíľku čas na seba, nieto ešte sa pekne obliekať alebo maľovať. Všetko to robí pre svojho milovaného slávneho speváka Bu Puo Shanga, ktorým je vyslovene posadnutá. Doma má všetky jeho CD-čká a milión plagátov, a keď sa dozvie, že jedno dievča, ktoré s ňou pracuje, dostalo za dve Shangove CD-čká obrovský plagát a ona nie, neváha vysadnúť na svojho miláčika - vysokorýchlostný červený bicykel, na ktorom dokáže predbehnúť aj Supermana - a to doslova - a letí do obchodu pýtať si plagát, o ktorý ju ukrátili. Domov sa spokojne vracia aj s bonusom, papierovým Shangom v životnej veľkosti, a vo svojej obývačke sa zdraví so Shangom skutočným.
Keďže Gong Xina matka na ňu nemala čas, vyrastala v Shangovej rodine, ktorí vlastnili kúpele. Shangovi rodičia čakali, že ich syn prevezme rodinný podnik, no on sa chcel živiť hudbou a tak od nich odišiel, pričom vzal Gong Xi so sebou.
Gong Xi sa vždy veľmi teší, keď sa tam objaví, pretože jej priateľ z detstva sa po tom, čo sa stal slávnym, u nej neukazuje tak často. A keď už sa ukáže, väčšinou má zlú náladu a na všetko len odvrkuje. Preto, keď chce hneď odísť, Gong Xi rýchlo letí do obchodu, kde kúpi jahodový puding, ktorý on miluje. To ho prinúti zostať, aj keď je už na odchode, pretože jahodovému pudingu neodolá a teraz si ho už sám nemôže kupovať, keďže by to pokazilo jeho imidž. Toto jeho nadšenie však netrvá dlho, pretože v televízii sa objaví Shangov úhlavný nepriateľ Dun He Lian, ktorý je miláčikom žien číslo jedna. Gong Xi sa snaží zachrániť situáciu, pričom na Liana nadáva a Shanga ospevuje, no neúspešne a Shang nazúrený odchádza.
Na druhý deň sa mu chce ospravedlniť, a tak po práci znova kúpi jahodový puding a chce mu ho zaniesť do práce. Nie je to jednoduché, ale podarí sa jej prešmyknúť okolo ochranky a ocitne sa za dverami jeho kancelárie. Tam si vypočuje, ako o nej hovorí ako o slúžke, ktorá nie je ani trochu pekná a vôbec mu na nej nezáleží. To v jej srdci otvorí skrinku s malými démonmi a Gong Xi naňho jačí a prisahá, že sa mu pomstí. Odviesť ju musí ochranka a Shang sa jej vysmieva, že aby sa mu mohla pomstiť, musela by vstúpiť do šoubiznisu.
Gong Xi sa tohto vodítka chytí a je odhodlaná stať sa slávnou hviezdou. Strhá zo stien všetky jeho plagáty, zbaví sa všetkých jeho vecí, predá veľký byt a zostane bývať v reštaurácii u svojich známych, kde si ponechá aj svoju poslednú prácu. Ďalší deň strávi v nových extravagantných šatoch a s novým účesom pochodovaním na ulici, kde dúfa, že si ju niekto všimne a urobí z nej hviezdu. Keďže tento plán veľmi nevychádza, sama sa vyberie do jednej z najväčších agentúr, priamo do slávnej LME. Tam sa stretne so šéfom oddelenia umelcov, ktorý ju po krátkom rozhovore pošle domov. Gong Xi je však vytrvalá, prenasleduje ho až domov a tri dni strávi pred jeho domom, kde jej malí démoni trápia šéfa nočnými morami. Keď už je zúfalý, dá Gong Xi šancu a dovolí jej prísť na konkurz umelcov, ktorý sa však už koná za tri dni.
V agentúre Gong Xi stretá aj Dun He Liana, ktorý k nej vôbec nie je milý a neznáša ho. Okrem toho z nej vytiahne motív, prečo chce vstúpiť do šoubiznisu - pomstiť sa Bu Puo Shangovi, hoci Lian nevie prečo a ani ho to veľmi nezaujíma, aj tak jej dôvod odsudzuje.
Čoskoro sa koná konkurz, kde sa Gong Xi počas čakania stretáva s protivnou namyslenou dievčinou menom Jiang Nan Qin, ktorá ju už od začiatku osočuje. V prvom kole konkurzu musí každý predviesť svoje vlastné vystúpenie, v druhom dostane každý telefón a musí reagovať na to, čo v ňom počuje. Prvým kolom Gong Xi prejde vďaka vyrezávaniu diakon kvetu, čím upúta pozornosť poroty, no v druhom kole jej hlas v telefóne pripomenie Shanga a ona v záchvate zúrivosti tresne telefón o zem. Kvôli tomu je vylúčená.
Po počiatočnom sklamaní sa Gong Xi vráti do agentúry, aby ich znova presvedčila, no keďže prezidenta aj šéfa zaujala, dostane možnosť vstúpiť do LOVE ME sekcie. Tu musí pracovať ako pomocníčka slávnych hviezd a za to získavať do notesa body. Alebo strácať, ako sa jej to podarí hneď pri prvej úlohe, keď má niesť kufor postaršej slávnej herečke. Pri plnení úloh musí na sebe nosiť žiarivo ružovú kombinézovú uniformu. Neskôr, na jej prekvapenie, vstúpi do LOVE ME sekcie aj Qin a zistí, že nie je taká zlá. Postupom času sa z nich stávajú celkom dobré kamarátky a spoločne plnia úlohy svojho oddelenia. Qin napokon nebude jediná, s kým sa zblíži, čoskoro príde na to, že aj Lian vie byť milý a ona postupne zisťuje, že ju šoubiznis naozaj baví. Nezabúda ani na svoju pomstu, ktorou sa necháva strhnúť, no keď dostane šancu zahrať si so Shangom, túži mu ukázať aj svoj talent.

Na túto doramu sme narazili u Noe na blogu a tam sa nám zapáčila, preto sme si ju pozreli. Niektorým hneď udrie do očí, že tu hrajú dvaja členovia známej kórejskej skupiny Super Junior - Donghae a Siwon. Tí sa tu postavia do úloh dvoch rivalov, ako v kariére, tak i v láske. Hlavná herečka Ivy Chen bola pre nás nová, no veľmi rýchlo sme si obľúbili ako ju, tak aj jej postavu, ktorá bola veselá a skutočne bláznivá. Počas doramy sa dala až dvakrát ostrihať. Okrem toho je tu veľa bláznivých postáv, ako napríklad Lianov manažér, ktorý mal na všetko trefné poznámky a rýpal doňho, či prezident agentúry LME, ktorý má pár zvláštnych záľub a jazdí na ťave :D A určite by vás zaujala aj jeho kancelária s posuvným nábytkom a veľkým čiernym koňom :D Sem tam si tam zašermuje a nechá padnúť pár fiktívnych protivníkov.
V openingu a endingu, ako inak, prispela skupina Super Junior, pričom ending naspieval len Donghae. Čo sa týka ostatných pesničiek, bolo pre nás prekvapením, že ich tentoraz nenaspievali všetky hlavní hrdinovia. To však na kvalite tejto dorame vôbec neubralo.
Tak trochu mínusom by sme označili niektoré tie divné scénky, ako napríklad keď Gong Xi letí na svojom bicykli a predbehne Supermana alebo keď mu povie, aby strážil a ten bicykel tam fakt zostane a premáva sa dokola ako živý :D Takisto boli na tom aj tí jej malí démonikovia alebo anjelikovia, či čo to bolo, či Gong Xine predstavy o zavraždení Shanga, ale tak aspoň sme sa na týchto divných scénkach zasmiali :D Za najlepšiu scénku však považujeme tú, kde jej v predstavách Lian ukázal prostredník :D Malo to aj trocha taký čudný koniec, taký neukončený, no treba brať v úvahu, že je to dorama točená podľa anime. Napriek tomu to však bola veselá dorama, ktorú určite odporúčame :)

Gong Xi
- dievča, ktoré je plne oddané Shangovi, dobrosrdečné a milé. Po tom, čo sa dozvie, čo si o nej skutočne myslí, sa mu rozhodne pomstiť a preto vstúpi do šoubiznisu. Postupom času si herectvo obľubuje, ako aj svojho kolegu Liana, ktorého sprvu neznáša. Je tiež prvou členkou LOVE ME sekcie. Je milá a dobrosrdečná s ozajstným talentom, no keď ju niečo rozzúri, vypustí svojich malých démonov

Dun He Lian
- veľmi populárny herec, ktorý patrí pod agentúru LME. Svoju prácu berie veľmi vážne a zodpovedne a preto aj nemá rád Gong Xi, lebo si myslí, že pre ňu je to len zábava. Po tom, čo sa dozvie jej pravý dôvod, ani ten veľmi neschvaľuje. Je tiež veľmi chladný a vážny. Je to unikátny herec so schopnosťou vytiahnuť z ostatných hercov ich pravé reakcie. Čo je jeho slabou stránkou je však hranie romantických scén. Po tom, čo si Gong Xi herectvo zamiluje, párkrát jej pomôže s pochopením scenára. Neskôr si uvedomí, že ju vlastne pozná z detstva. Dokonca sa mu zapáči, to si však za žiadnu cenu nechce priznať

Bu Puo Shang
- slávny spevák, ktorý však nemôže zniesť, že je až "ten druhý". V detstve bývala u jeho rodiny aj Gong Xi a hoc mu bola verne oddaná, on ju bral len ako slúžku. Po tom, čo ušiel za svojím snom, pretože nechcel prevziať rodinný podnik, vzal Gong Xi so sebou, aby sa mu mal kto starať o domácnosť. Keď sa neskôr stretá s Gong Xi pri natáčaní, uvedomí si ako veľmi sa zmenila, tak jeho pohľad na ňu zmení

Jiang Nan Qin
- Gong Xinina prvá ozajstná kamarátka. Sprvu je k nej veľmi protivná a odporná, no neskôr sa i ona stane členom LOVE ME sekcie a napokon sa s ňou i ona spriatelí. Má veľký herecký talent a dokáže si zapamätať scenár už po prvom prečítaní, čo predvedie hneď na konkurze

Du Jin
- Lianov manažér, ktorý si tiež plní svoju úlohu manažéra veľmi poctivo. To mu však nebráni v tom, aby trúsil vtipné poznámky a podpichovania na Lianovu adresu. Gong Xi si od začiatku hneď obľúbi a rýpe do Liana tým, že mu ju neustále spomína

Luo Li
- prezident agentúry LME. Má extravagantný štýl a obľubuje netradičné nástupy na scénu. Vo svojej kancelárii má posuvný nábytok a sochu koňa v životnej veľkosti. Gong Xi ho zaujme už na konkurze, a tak jej i napriek tomu, že vypadla, dá opäť možnosť a vytvorí LOVE ME sekciu. Stará sa o svoju vnučku menom Maria, ktorá má Gong Xi tiež veľmi rada, pretože sa k nej nesprávala ako ostatní dospelí

Shen De Yuan
- šéf, za ktorým Gong Xi príde prosiť o šancu stať sa hviezdou. Na začiatku ju odmietne, no keď mu začne znepríjemňovať život, napokon jej tú možnosť dá. Spočiatku sa jej a jej malých démonov desí, no neskôr si ju obľúbi a začne jej pomáhať

OPENING & ENDING